5063-150-900.jpg Sinds de start van 'Peter Hammecher Management Consultancy' richt ik mij op procesbegeleiding, interimmanagement, training en coaching. Daar ligt mijn kracht.

 

Mijn affiniteit hiermee ontstond in voorgaande werkzaamheden. Begin jaren tachtig werkte ik op operationeel niveau bij de Amsterdamse Politie. Ik was actief in de noodhulp, functioneerde als mentor en werkte bij de mobiele eenheid. In alle hectiek van de krakers- en kroningsrellen in de jaren '80. Het was een fascinerende periode, die leidde tot nadenken over maatschappelijke vraagstukken en de inrichting van handhaving.

Nadat ik de Politieacademie afrondde, vervulde ik verschillende functies bij de Rijkspolitie- district Den Haag. Zo was ik projectleider strategische informatieplanning, hoofd financieel- economische bedrijfsvoering en pelotonscommandant van de mobiele eenheid.

Daarna voltooide ik een studie bestuurskunde aan de Rijksuniversiteit Leiden. Ik begon vervolgens als  hoofd ambtelijke dienst en dagelijks bestuurslid van de rechtbank in Arnhem.

De lijn-, staf-, en verander ervaring die ik daar opdeed, hielp later bij het professionaliseren van alle stafdiensten van de arrondissementen in Nederland. Een indrukwekkend proces.

Sinds 2000 werk ik als zelfstandig interimmanager, trainer en coach. Een aantal jaren vormde ik samen met zelfstandige collegae de Associatie voor Organistie Ontwikkeling. Wij trainden adviseurs uit uiteenlopende organisaties. Op dit moment werk ik met netwerkpartners. Gezamenlijk intensiveren wij onze opdrachten.

Mijn huidige opdracht is een combinatie van procesbegeleiding en management. Het betreft een groot publiek-privaat-samenwerkingsverband van zes gemeenten, de politie, openbaar minsiterie en het georganiseerde bedrijfsleven; het Regionaal Platform Criminaliteitsbeheersing Amsterdam Amstelland (www.rpcaa.nl).

Aanvragen uitgebreid cv contact